lördag 23 februari 2013

Hur man får ett slut på allt djurförtryck i världen

"att någon måste dö för att jag ska äta är inte etiskt försvarsvart men det händer"

Tack för att du står upp för denna princip!!

Jag vill bara uppmuntra dig att dessutom inte äta mjölkprodukter och andra djurprodukter. Känner du till det jag skrev om kor och att man dödar hankalvar och "mjölkkor"?
Jag tror starkt på att det effektivaste är att inspirera personer att bli veganer, se gärna denna utmärkta sida för resurser och bra budskap: https://www.facebook.com/abolitionistapproach?ref=ts&fref=ts
Så länge som djur behandlas och ses som "egendom", så kommer de fortsatt att bli förtryckta. 57 miljarder landlevande djur och mer än 1000 miljarder vattenlevande djur blir dödade av människan varje år. Det ökar, endast att inspirera människor till att bli veganer kan vända på detta!
Jag och många veganer med mig menar att det är väldigt enkelt att bli vegan. Djuren har sitt eget syfte här på jorden och genom att döda de och äta de och använda andra djurprodukter - så förstör vi för dem och deras syfte. Om vi har kärlek och känner empati för kor så ska vi heller då inte äta eller göra andra val så att det orsakar död och lidande för en annan individ. Om man förstår det av hela sitt hjärta kan man direkt bli vegan och därmed sluta att orsaka dyrbara djur slaveri, lidande, död och förtryck. "Meat-free monday" ger det falska intrycket att det är en moralisk skillnad mellan att konsumera döda djur och att konsumera mjölkprodukter, vilket det inte är. Om man tror på människor och uppmuntrar dem om deras potential, och visar hur lätt det är att bli vegan, så kommer personer också inse det. Att sätta låga krav sänder ett felaktigt moraliskt budskap och är kontraproduktivt.

Jag är av stort hopp!! Jag ser allt fler människor bli veganer och inspirera andra personer till att bli veganer. Många människor bryr sig om djur, så om man sår frön i dem, så kommer dem att vakna upp från den hjärntvätt, bortkoppling och exkluderande som de har praktiserat sen barnben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar