måndag 8 april 2013

Mjölkprodukter orsakar sjukdomar, järnbrist och kalcium-brist, vegansk kost botar sjukdomar och räddar djur

Ellen,
Kunskap är jätteenkelt. Här kan du enkelt lära dig hur du får en fullvärdig, näringsrik vegansk kost: http://www.drmcdougall.com/ (finns en mängd bra artiklar och YouTube-videos ).
En kost med mjölkprodukter hindrar upptag av bl.a. järn och kalc
ium, urkalkar ben på kalcium p.g.a. den sänker kroppens pH-nivå. Den gör att man får i sig mindre näring än man får om man äter en näringsrik vegansk kost och kan även orsaka olika sjukdomar som diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, olika sorter näringsbrist, etc. Den hjälper inte alls. Du kan hitta referenser till det bl.a. på John McDougalls hemsida och http://www.adelicatebalance.com.au/

Och om man bor hemma med sina föräldrar kan man enkelt laga egen vegansk mat. Jag blev vegan i höstas. Jag åt en annan kost än mina föräldrar under flera år när jag bodde hemma (på den tiden praktiserade jag ortodox judendom och hade annan kost (åt legumer, frukt, grönsaker, nötter och fisk) och lagade egen mat av de skälen, men den religionen lämnade jag i höstas).

Djuren behöver dig och alla andra. Vi människor kan enkelt leva på en vegansk näringsrik kost. Djuren däremot har ett liv, ett syfte, en familj – och det tar vi ifrån dem varje gång som vi gör icke-veganska val.
Rekommenderar World Peace Diet av Will Tuttle (finns på Spotify).

Rekommenderar även www.vegankit.com och https://www.facebook.com/abolitionistapproach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar