lördag 13 april 2013

Ägg-ersättning, hur man undviker ägg i produkter

Karlin Anna-Lena, Roligt att du ser på länkarna

Tänkte kort kommentera det du skrev om äggprodukter:
Det går att undvika äggprodukter enkelt genom att laga all mat själv t.ex. (det finns även relativt många färdigprodukter i alla fall på många ställen i Sverige (inte här där jag bor i Rakkestad, Norge)).
Jag och min fru lagar all vår mat själva. När jag lagar mat för mig själv så gör jag det väldigt enkelt och nyttigt. Några av min frus recept finns här: http://veganviking.blogspot.com/
Det här en jättebra hemsida, med en näringsrik stärkelsebaserad diet: http://www.drmcdougall.com/
Det finns hundratals sidor på internet med veganska, näringsrika recept.

Jag mår mycket bättre både fysiskt och själsligt/andligt sen jag slutade konsumera produkter, vars framställning tar djurens syfte, liv och familj ifrån dem.
Rekommenderar även boken World Peace Diet av Will Tuttle (den finns på Spotify).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar